چه بخواهیم طرز تهیه غذا را یاد بگیریم، یا زیر و بم یک برنامه پیچیده را، هر روزه مردم بیشتری به انواع مختلفی از ویدیوهای آموزشی وابسته می‌شوند تا به صورت آنلاین مهارت لازمشان را بیاموزند.
به خصوص در این روزها که دنیا با یک همه‌گیری دست و پنجه نرم می‌کند و مردم مجبورند خودشان به خودشان آموزش بدهند و مشکلاتشان را رفع کنند.

از دیدگاه بازاریابی، این نیاز فعلی به انواع مختلف ویدیوهای آموزشی، برای بیزنس‌ها و صنعت‌ها در هر اندازه‌ای فرصت بسیار بزرگی را فراهم می‌کند.
با استفاده از ویدیو در محتوای آموزشی‌ای که مشکلات مخاطبینش را هدف قرار می‌دهد، برندها می‌توانند محصولاتشان را برای مشتریان جذاب‌تر کرده و دسترسی‌شان را گسترش دهند.

پس اگر به دنبال این می‌گشتید که چطور ویدیوی آموزشی‌ای بسازید که مخاطبانتان عاشقشان شوند، به جای درستی سر زدید! امروز همه چیز را در موردشان خواهیم آموخت، با مزایا، بهترین نوع استفاده و عناصری که هنگام ساختنشان باید به یاد داشت آشنا می‌شویم.

ویدیوهای آموزشی چه ویژیگی هایی دارند؟؟؟

ویدیوهای آموزشی ویدیوهایی هستند که هدفشان آموزش مخاطبان است در مورد یک موضوع یا مشکل خاصی که با آن رو به رو هستند، یا موضوعات مرتبطی که ممکن است برایشان جالب و جذاب باشد. همه‌ی اینها به علاوه معرفی برندتان، نه فقط به عنوان یک منبع قابل اعتماد اطلاعات، بلکه منبعی که به احتیاجات و نگرانی‌های مخاطبانش اهمیت می‌دهد.

ویدیوهای آموزشی در سبک ها و فرم های مختلفی عرضه می‌شوند. مدت زمان متفاوت، موضوعات متفاوت و… ما بعدا در مورد برخی از این جنبه‌ها صحبت خواهیم کرد. الان اما به یاد داشته باشید که برای اینکه این ویدیوها به هدفشان برسند باید:

  1. رسیدگی به سوالاتی که به نظر مخاطبان ارزشمند باشند.
  2. رساندن اطلاعاتی که به بینندگان ارزش بدهد.
  3. باید بین 2 تا 6 دقیقه باشند، چرا که ویدیوهای طولانی‌تر به سختی می‌توانند بینندگان را با خود درگیر نگاه دارند.
  4. حول محور موضوعات مرتبط باشند، فارغ از اخبار روز و چرخش فصول و غیره.

ویژگی عالی استفاده از ویدیو در آموزش این است که می‌توانید هر موضوعی را با رویکردی تازه، پوشش دهید. چیزی که سخت، حساس و یا حوصله‌سربر است را به چیزی آسان، سرگرم کننده و قابل فهم تبدیل کنید.

مزایای متعدد آموزش‌های ویدیویی

برای شروع، ویدیو آموزشی ترکیب کاملی از سرگرمی و اطلاعات هستند، به همین دلیل است که کسب و کارها اینچنین مایلند تا از آنها در استراتژی‌های خود استفاده کنند. اما این تنها سودی نیست که شرکت‌ها از فیلم های آموزشی می‌برند.

  • اعتبار سازی

زمانی که به مخاطبانتان چیزی که به نظرشان مفید یا ارزشمند است را آموزش می‌دهید، خودتان را به عنوان یک منبع قابل اعتماد نشان می‌دهید. مهم نیست که علمتان چقد کلی یا با جزئیات باشد، شخصی بالاخره آن را مفید می‌یابد. و وقتی این اتفاق بی‌افتد، شما به عنوان یک حرفه‌ای در آن زمینه شناخته می‌شوید.

  • پرورش اعتماد

از دیدگاه یک مشتری احتمالی، چیزهای خیلی کمی هستند که از برندی که با از خودگذشتگی حرفه و علم خود را با مشتریانشان به اشتراک می‌گذارد قابل اعتمادتر باشد. مخصوصا اگر مشکلاتشان را حل کند یا زندگی‌شان را آسان‌تر. به همین سادگی!

  • افزایش مکالمات

این نکته با قبلی دست به دست هم هستند. اعتماد عنصر کلیدی فروش است. اگر مشتری احتمالی به برند شما اعتماد نداشته باشد، محصول یا سرویس شما را خریداری نمی‌کنند. اما اگر محتوایی ارائه دهید که شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد نشان دهد، خیلی ساده‌تر مشتریان بالقوه، بالفعل می‌شوند.

شاید این مطلب برایتان جالب باشد: در اینجا میتوانیم متوجه شیم که چه زمانی باید فیلم آموزشی بسازیم؟؟؟