تقریبا همه ما در رابطه با اهمیت محتوا در بازاریابی دیجیتال آشنا هستیم. اما محتوای ویدئویی چه کمکی به بازاریابی خواهد کرد؟ طبق آمار و ارقامی که سایت Cisco منتشر کرده است، ترافیک محتوای ویدئویی تا آخر سال 2022 چهار برابر خواهد شد. امروزه بسیاری از کاربران در فضای مجازی طیف گسترده ­ای از محتوای ویدئویی را در شبکه­ های اجتماعی نظیر اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، یوتیوب و توییتر مشاهده می­ کنند.

ویدئو مارکتینگ در واقع یکی از استراتژی­ های جدید در حوزه بازاریابی است که یک سازمان می­ تواند ویدئوهای مرتبط با خدمات و محصولات خود را تولید و به اشتراک گذارد تا پیام خود را به جامعه هدف مورد نظر به بهترین نحو برساند. اما با اینجال تولید محتوای ویدئویی برای هر کسب و کاری به عنوان چالش به حساب می­ آید. دلیل آن نیز نحوه تولید فیلم است، چراکه جذابیت ویدئو در عین رساندن پیام کسب و کار به مخاطب باید باعث بالا بردن درگیری کاربر با محصول و یا خدمات شما شود.

تولید مستمر ویدئو به صورت هفتگی و یا ماهانه باعث خواهد شد که اعتبار برند (Brand Authority) کسب و کار شما بالا رود. با محتوای ویدئویی کسب و کار شما قادر خواهید بود که کاربران را بیشتر درگیر کنید، چراکه محتوای ویدئویی جزو محتواهایی است که بیشتر در ذهن مخاطب می ­ماند. به همین دلیل است که 82% ترافیک اینترنت را محتوای اینترنتی اشغال خواهد کرد و در حال حاضر نیز محتوای بیشتر شبکه­ های اجتماعی را نیز ویدئو تشکیل داده است.

چرا به ویدئو مارکتینگ احتیاج دارید؟

افزایش نرخ تبدیل کاربران و افزایش فروش

ویدئو یکی از بهترین محتواهایی است که می­ توان در کمپین­ های بازاریابی آنلاین از آن استفاده کرد. چراکه هدف راه­ اندازی کمپین تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل است. با استفاده از ویدئو، شما می­ توانید محتوای بیشتری را به گستره وسیع تری از مخاطبان برسانید. دو سوم (یعنی تقریبا 65 درصد) از کسب و کارهایی که در حال حاضر از ویدئو مارکتینگ استفاده می­ کنند، در سال جدید تصمیم گرفته­ اند که از ویدئو برای رساندن پیام خود به گوش مخاطبان بهره گیرند.

  • 76 درصد بازاریابان و مسئولین فروش گفته­ اند که محتوای ویدئویی به فروش بیشتر آنها کمک کرده است.
  • 76 درصد بازاریابان اذعان داشته­ اند که نرخ ترافیک وبسایت آنها افزایش پیدا کرده است.

استفاده از استراتژی ویدئو مارکتینگ زمینه موفقیت بهتر دیده شدن و درک برند شما را تقویت خواهد کرد. دیگر مزیت استفاده از ویدئو این است که اگر کسب و کار شما بخواهد مفهوم پیچیده و سختی را توضیح دهد، موشن گرافی و استفاده از انیمیشن این فرآیند را راحت خواهد کرد.

افزایش نرخ بازگشت سرمایه

طبق گزارش Wyzowl تقریبا 78 درصد بازاریابان معتقدند که محتواهای ویدئویی به آنها کمک کرده است که ROI آنها افزایش پیدا کند. با توجه به همین موضوع و طبق گزارش­ های 2019، 99 درصد بازاریابان به ادامه استفاده از ویدئو مارکتینگ ادامه خواهند داد و 85 درصد آنها ویدئو مارکتینگ را به عنوان قسمت حیاتی از استراتژی بازاریابی خود می ­دانند.

ساختن اعتماد بین کاربران و صاحبان کسب و کارها

  • 95 درصد افراد برای اینکه بتوانند از خدمت یا محصول جدید سر در بیاورند از ویدئوهای توضیح دهنده یا همان Explainer Video استفاده می ­کنند.
  • 81 درصد کاربران مایل هستند که قبل از خرید محتوای ویدئویی برند مورد نظر خود را تماشا کنند.
  • 69 درصد کاربران که خواهان استفاده از یک اپلیکیشن هستند، قبل از نصب برنامه ویدئوهای مرتبط با فضای برنامه را مشاهده می­ کنند.

با نگاه انداختن به آمار و ارقامی که در بالا آورده شده است، می­ توان گفت برندهایی که در حال تولید محتوای ویدئویی هستند در واقع دارند برای ساخت هرچه بهتر برند خود تلاش می­ کنند. ساختن برند قابل اعتماد یکی از مسائل حیاتی برای هر کسب و کاری است که استفاده از ویدئو می­ تواند زمینه اعتمادسازی را هرچه بهتر فراهم کند.

قرار گرفتن در رتبه­ های برتر نتایج گوگل

ویدئوها باعث خواهد شد که کاربران مدت زمان بیشتری را در صفحات وبسایت شما بمانند که نتیجه آن می­ شود کاهش نرخ پرش (Bounce Rate). بنابراین صرف کردن مدت زمان زیاد کاربر در صفحات شما، به موتورهای جستجوگر خواهد گفت که محتوایی که شما تولید کرده ­اید با ارزش است. در نتیجه وجود ویدئو در صفحات وبسایت شما، احتمال دیده شدن در رتبه­ های برتر گوگل را افزایش خواهد داد.

دسترسی آسانتر به مخاطبان بیشتر

با توجه به ماهیت محتوا ویدئویی و راحتی به اشتراک گذاری آن، بسیاری از مخاطبان به ویدئو شما دسترسی خواهند داشت و از محتوا شما باخبر خواهند شد. شایان ذکر است که انسان محتوای بصری نسبت به محتوای نوشتاری را 60 هزار بار سریعتر پردازش می­ کند.

استدیو یوتاب همراه کسب و کارها برای بهتر دیده شدن

با توجه به مطالبی که به آنها اشاره شد، محتوای ویدئویی یکی از استراتژی­ های جدایی ناپذیر در دنیای بازاریابی آتی خواهد بود. با توجه به تخصص مورد نیاز در حوزه ساختن ویدئوهای تبلیغاتی، بسیاری از کسب و کارها ساختن ویدئو را برون سپاری می­ کنند. استدیو یوتاب نیز با تجربه چند ساله در این حوزه به ارائه راه­ حل­ های یکپارچه مقرون به صرفه و بسیار مؤثر برای تحقق اهداف مشتریان در زمینه­ هایی مانند افزایش فروش و یا افزایش سهم بازار به معرفی کسب و کارها خواهد پرداخت.

در حال حاضر نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کسب و کارها در نظر دارند تا خدمات خود را متناسب با این شرایط معرفی کنند. بنابراین استدیو یوتاب در نظر دارد تا کسب و کارهایی که ایده ­های تبلیغاتی مرتبط با شرایط کرونا دارند را با تخفیف برای آنها انجام دهد. استدیو یوتاب با توجه به شرایط پیش آمده درصدد است تا به کسب و کارها و در نهایت به کاربران نهایی کمک کند تا بتوانند این بحران را پشت سر گذارند.